Tips Mengurangkan Tabiat Merokok

on 21 April 2014

Menurut penyelidikan yang dijalankan oleh sebuah universiti, 1,000 orang yang berusia antara 25 tahun dan lebih tua telah ditinjau mengenai tabiat merokok serta pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran mereka.

kandungan rokok

Terdapat korelasi yang jelas antara orang-orang yang makan lebih makanan ini dan hakikat bahawa mereka kurang merokok. Malah, perokok yang mengamalkan lebih buah-buahan dan sayur-sayuran, adalah tiga kali lebih berkemungkinan untuk tidak merokok tembakau berbanding individu yang kurang memakan buah-buahan dan sayur-sayuran.

Bukan sahaja perokok yang makan lebih makanan ini kurang merokok, malah mereka juga lewat untuk mengambil rokok pertama mereka setiap hari.

Mengapa buah-buahan dan sayur-sayuran boleh memadamkan keinginan untuk merokok? Pakar-pakar yang membuat kajian ini mendapati bahawa serat dalam makanan tersebut mewujudkan rasa kenyang yang boleh membatalkan keinginan perokok untuk merokok.

Tambahan pula, buah-buahan dan sayur-sayuran mengurangkan rasa tembakau, membuatkan perokok kurang cenderung untuk merokok, terutamanya apabila menikmati epal atau lobak merah.

Ahli psikologi di Universiti Duke, Joseph McClernon menyimpulkan bahawa buah-buahan, sayur-sayuran dan produk tenusu membuat rokok rasa kurang enak, manakala makanan lain seperti kopi dan daging meningkatkan rasa untuk merokok.

Selain itu, makan buah-buahan dan sayur-sayuran juga membantu menyembuhkan badan perokok yang rosak. Merokok memusnahkan vitamin C dan vitamin B di dalam badan. Kiwi, oren, pisang dan sayur-sayuran hijau adalah penting untuk membantu memulihkan kesihatan kepada badan perokok.

bahaya merokok


Tercari-cari alternatif untuk berhenti merokok? Vivix Shaklee mungkin boleh membantu.

vitamin shaklee untuk perokok

Ingin mencuba Vitamin Shaklee? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Promosi Shaklee April 2014 : Ostematrix Bukan Sekadar Kalsium!

on 18 April 2014

Promosi Shaklee untuk bulan April 2014 adalah Ostematrix!

Beli 6 botol, percuma 1 botol!

Dapatkan Ostematrix dengan harga SUPER JIMAT dengan mendaftar sebagai ahli sekarang!

Hanya RM65 untuk mendaftar keahlian untuk SEUMUR HIDUP!

PROMOSI OSTEMATRIX

Apa kandungan Ostematrix Shaklee? 

 - 1,000 mg (100% DV) kalsium unsur dari sumber alam semula jadi yang paling yang concentrated dan mudah diserap 
 - 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan membantu menguatkan tulang 
 - 400 IU vitamin D (100% DV) untuk merangsang penyerapan kalsium 
- Boron dalam jumlah yang disokong secara klinikal untuk membantu metabolisme tulang 
 - Vitamin K membantu mengikat mineral untuk membentuk tulang 
 - Mangan, copper, dan zink - co-factor yang mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang 
- OsteoMatrix juga membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan mengurangkan gejala PMS. Ia juga membantu dalam pengecutan otot dan transmisi saraf. 

Kenapa anda perlu pilih Ostematrix Shaklee? 

 - Nutrien pembinaan tulang yang lengkap 
- Terbukti secara klinikal 
- Mudah ditelan dan mudah diserap badan 
- VITAMIN SEMULAJADI! 

Siapa yang perlu mengambil Ostematrix Shaklee? 

- Mereka yang kurang mendapat zat membina tulang dari pemakanan harian. 
- Mereka yang mengambil berat tentang pembinaan tulang, gigi dan mengekalkan tulang serta gigi yang sihat untuk jangka masa panjang. 
- Mereka yang merokok, pengambilan alkohol yang tinggi, atau kerap minum minuman ringan - tabiat gaya hidup yang boleh mengehadkan atau mengganggu penyerapan kalsium 
- Wanita yang berumur 30 tahun dan ke atas, remaja dan warga tua. 
- Ibu hamil dan menyusukan anak 
- Wanita yang mengalami gejala PMS 
 - Mereka yang mengambil berat tentang tekanan darah yang normal 
- Sekiranya anda sukar minum susu atau menelan kalsium dalam bentuk lain 

Ingin mencuba Vitamin Shaklee? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Bagaimana Air Paip Boleh Sejernih Air Mineral?

on 17 April 2014

Bila saya bandingkan kualiti dan kejernihan air paip yang tak ditapis dengan air paip yg dah ditapis, memang nampak ketara perbezaannya.

Kiri, air paip yang belum ditapis. Kanan, air paip yang dah ditapis.

Penapis air yang saya gunakan adalah Get Clean Water Pitcher keluaran Shaklee. Penapis air ini berbentuk seperti jug air dan mudah alih. Pendek kata, tak payah pasang dekat paip air macam kebiasaan penapis air lain. Get Clean Water Pitcher ini juga mudah dibawa ke mana-mana. Kalau nak balik kampung, boleh angkut bawa balik juga!

 Jernih kan macam air mineral tu!

 Bentuk penapis air mudah alih Get Clean Water Pitcher.

 
Rupa bentuk di dalam penapis. Ada filter kat dalam tu.

  Penanda yg menunjukkan berapa gelen air dah ditapis.

1 filter boleh menapis 80 gelen air. 1 set Get Clean Water ini termasuk jug dan 4 filter air.
 Antara contaminants yg boleh ditapis oleh penapis Get Clean ini.

Kualiti penapis Get Clean ini telah diuji dan diiktiraf pelbagai pihak.


  Ingin mencuba Get Clean Water Pitcher atau Vitamin Shaklee? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Rahsia Kulit Cantik Dengan Masker Buah Epal

on 11 April 2014

Buah epal dikenali sebagai buah yang mempunyai banyak manfaat bagi kesihatan.

Bukan cuma berguna untuk kesihatan dan perubatan, buah epal juga bermanfaat untuk kecantikan terutama kulit wajah. Buah epal yang kaya akan vitamin A, vitamin B kompleks, vitamin C serta antioksidan. Zat antioksidan dalam buah epal ini boleh membantu memperbaiki kulit yang rosak.

Masker buah epal mampu membantu proses regenerasi kulit serta membersihkan liang pori. Kulit buah epal juga dapat menjaga kadar pH kulit agar tetap seimbang.


buah epal untuk kulit cantik

Berikut ini merupakan beberapa manfaat masker buah epal untuk merawat kecantikan wajah:

1. Menghilangkan jerawat

Jerawat adalah musuh utama bagi kulit berminyak dan jenis kulit-kulit lain. Untuk mengatasinya, anda perlu pati epal sebagai toner wajah. Biarkan beberapa minit dan terus bilas dengan air bersih.

2. Menghilangkan kedutan di wajah

Kedutan di wajah adalah petanda bahawa kulit sudah mulai menua. Namun, anda tidak perlu khuatir kerana resipi masker epal berikut ini akan membantu anda menghilangkan kedutan.

Caranya, haluskan buah epal dengan cara diblender lalu campurkan dengan putih telur hingga keduanya menyatu. Sapukan adunan tersebut ke wajah secara rata. Biarkan selama 30 minit hingga kering dengan sendirinya, lalu bilas dengan air bersih.

3. Menghilangkan parut-parut hitam

Selain jerawat, parut-parut hitam di wajah merupakan masalah yang kerapkali melanda. Namun, anda tidak perlu bimbang kerana masker buah epal boleh membantu anda menghilangkannya. Hancurkan buah epal bersama dengan kulitnya lalu disapukan ke seluruh wajah. Lakukan secara rutin sebanyak 2-3 kali seminggu dan lihat hasilnya!

4. Mencerahkan kulit


Masker buah epal juga boleh mengatasi kulit kusam sehingga menjadi cerah kembali. Campurkan parutan epal dengan air limau nipis. Ambil menggunakan kapas kemudian sapukan pada kulit wajah. Biarkan selama 20-30 minit kemudian bilas dengan air bersih.

5 . Membersihkan liang-liang kulit

Liang kulit yang tersumbat dan bercampur dengan minyak serta bakteria boleh menjadi penyebab timbulnya jerawat. Membersihkan liang sangat penting untuk menjaga kesihatan kulit. Caranya, haluskan epal dengan cara diblender, lalu tambahkan 1 sudu makan gula ke dalamnya, adun rata. Sapukan ramuan tersebut pada wajah sambil diurut secara lembut.

6. Menghilangkan mata panda

Lingkaran hitam di sekitar mata atau yang sering disebut mata panda adalah kesan dari kurang tidur. Untuk menghilangkannya, anda boleh menutupi sekitar mata dengan potongan buah epal untuk beberapa minit. Cara ini dapat membantu menghilangkan kawasan yang menghitam!


Ingin mencuba produk kecantikan Shaklee? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!

Shafini Zain

Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121 

Top 10 Supplement Yang Anda Perlu Ambil Setiap Hari!

on 18 March 2014

Senarai ini adalah di antara supplement atau makanan tambahan yang anda digalakkan ambil setiap hari untuk memaksimumkan kesihatan anda secara keseluruhan.

vitamin shaklee yang perlu ambil

1. Multivitamin

Tempat pertama, anda perlu mulakan dengan multivitamin. Ia menyediakan dan memberi badan anda nutrisi asas yang diperlukan. Tetapi anda tidak perlu berhenti hanya di multivitamin kerana badan anda boleh mendapat manfaat yg lebih banyak daripada nutrien yg lain.

2. Asid Lemak Omega-3

Asid lemak Omega-3 (seperti EPA dan DHA) telah terbukti membantu merendahkan risiko strok dan penyakit jantung, mengurangkan tekanan darah dan juga telah terbukti membantu dalam menangani artritis reumatoid, kemurungan, asthma, ADHD, Alzheimer dan dementia.

3. Vitamin C

Kebanyakan kita tidak mendapat Vitamin C yg cukup dalam diet kita. Vitamin C adalah penting untuk pengeluaran kolagen, penyembuhan luka, penyerapan zat besi dan sistem imun kita. Memandangkan Vitamin C pantas digunakan oleh badan, pilih Vitamin C jenis Sustained Release!

4. Vitamin D

Vitamin D adalah penting untuk metabolisme kalsium, jika anda mahu tulang yang sihat anda memerlukan Vitamin D. Vitamin D juga menyokong sistem imun kita. Darah yg mempunyai tahap Vitamin D yg optimum boleh membantu dalam kesihatan kardiovaskular dan mengurangkan risiko kanser tertentu serta depression.

5. Vitamin B

Vitamin B membantu mengawal metabolisme karbohidrat, lemak dan protein. Mereka membantu sintesis dan pembaikan DNA, menurunkan homocysteine dan berguna untuk mengurangkan tekanan serta metabolism tenaga.

6. Vitamin K

Vitamin K tidak begitu popular berbanding nutrien lain, tetapi ia amat penting untuk kesihatan kita dan secara amnya kekurangan Vitamin K dalam diet kita adalah kerana kita tidak cukup makan sayur-sayuran berdaun hijau. Vitamin K adalah penting untuk mineral tulang, pembekuan darah dan penyembuhan luka.

7. Kalsium

Ramai orang tahu bahawa kalsium adalah penting untuk tulang dan osteoporosis adalah satu kebimbangan utama dengan peningkatan usia. Kalsium juga membantu untuk mengekalkan tekanan darah yang normal dan boleh memainkan peranan dalam penurunan berat badan.

8. Antioksidan

Antioksidan adalah penting untuk melindungi badan kita terhadap radikal bebas, yg menjadi penyumbang kepada penuaan. Sumber-sumber terbaik antioksidan adalah buah-buahan dan sayur-sayuran. Cari makanan tambahan yang mengandungi Vitamin C, Vitamin E, Beta-Karotena, Lycopene, Lutein, Zink dan Selenium.

9. Probiotik

Walaupun ia bukan nutrien, Probiotik tersenarai di sini kerana ia penting untuk fungsi penghadaman kita. Probiotik adalah mikroorganisma yang menyokong fungsi normal saluran pencernaan keseluruhan dan boleh mengurangkan kecenderungan kita untuk sembelit dan cirit-birit. 

10. Lutein dan Lycopene

Sebatian-sebatian ini (vitamin-like compounds) yg terdapat dalam makanan adalah antioksidan yg hebat. Mereka juga menyokong sistem imun yang kuat dan membantu mengekalkan kesihatan keseluruhan dan jangka panjang mata, jantung, kulit dan paru-paru!


Ingin mencuba Vitamin Shaklee? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Kenapa Anda Perlu Ambil Suplemen?

on 17 March 2014

Pemakanan yang baik dan gaya hidup yang sihat memainkan peranan penting dalam membantu mencegah pelbagai penyakit utama (seperti penyakit jantung, kencing manis dan juga kanser!). Tetapi mendapat pemakanan yang betul dalam dunia moden kita boleh menjadi suatu cabaran.
kenapa perlu supplement

Mari kita lihat situasi ini:

• Badan kita tidak boleh menghasilkan banyak nutrien yang kita perlukan, jadi mereka mesti didapati dalam makanan yang kita makan dan makanan tambahan yang kita ambil setiap hari. Selain itu, jika makanan yang kita makan kurang nutrien, makanan tambahan dapat memberi manfaat kepada kita untuk kekal sihat.

• Kebanyakan orang mengatakan bahawa mereka makan dengan baik, tetapi kajian menunjukkan bahawa 80 peratus daripada kita tidak makan hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran yg cukup. Kita juga tidak mendapat cukup minyak Omega-3 (EPA/DHA), antioksidan, vitamin B atau nutrisi lain yg badan kita perlukan.

• Kandungan nutrisi makanan kita telah berubah. Satu kajian pada 2004, tanaman biasa menunjukkan penurunan dalam kandungan nutrien di antara 6 dan 38 peratus sejak 50 tahun yang lalu.

• Jumlah makanan diproses yang kita makan semakin meningkat sejak penciptaan peti sejuk. Hari ini, kebanyakan kita makan lebih banyak makanan yang diproses daripada makanan yang tidak diproses. Kemudahan telah menjadi lebih berharga daripada kualiti.

• Stress dan tekanan hidup yg tinggi serta kehidupan serba pantas meningkatkan keperluan kita untuk sesetengah nutrien, terutamanya vitamin B.

• Dunia adalah tempat yang lebih toksik berbanding zaman dahulukala. Badan kita terdedah kepada pencemaran berbanding sebelum ini. Kita perlu pemakanan yang optimum untuk membantu badan kita melawan segala bentuk pencemaran dan ketoksikan ini.

pencemaran alam sekitar

Tiada seorang pun daripada kita yang sempurna. Terdapat hari-hari apabila anda mungkin makan dengan baik, tetapi kemudian ada hari yang tidak. Multivitamin, bersama-sama dengan lain-lain makanan tambahan utama boleh menjadi pelindung kepada anda untuk mengisi jurang pemakanan yang kurang!


Ingin mencuba Vitamin Shaklee? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

Promosi Shaklee Mac 2014: ESP Shaklee

on 04 March 2014

Promosi yg Shaklee offer untuk bulan Mac 2014 adalah ESP

Beli 6, Free 1. Free Membership. Siap dapat Cash Bonus!


Bagi sesiapa yg belum pernah cuba ESP, better grab promosi kali ini. Memang berbaloi-baloi!

Antara khasiat ESP:

esp murah

esp untuk diet

esp kulit cantik

dan banyak lagiii...


Untuk Info dan Order:

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121
 

Petua & Rahsia Rambut Sihat Berseri

on 17 December 2013

Ramai yg menghabiskan beratus-ratus ringgit untuk mendapatkan rambut yg sihat, cantik dan berseri. Namun, tahukah anda, ada petua dan rahsia ringkas untuk merawat rambut sekaligus memberikan kesan yg maksimum!

vitamin shaklee untuk rambut

Antara yg boleh anda praktikkan adalah:

1. Sekiranya anda mempunyai rambut yg rosak & tidak terurus, gunakan perapi dan shampoo secara berasingan. Ini kerana kandungan shampoo yg mempunyai perapi di dalamnya tidak cukup untuk memberikan kelembapan yg diperlukan.

2. Pemakaian perapi yg betul adalah hanya dengan 1 garis perapi diletakkan di tapak tangan dan kemudian sapukan pada helaian rambut secara rata.

3. Untuk memiliki rambut yg kekal cantik dan sihat, pastikan anda bijak memilih atau menggunakan perapi yg sesuai dengan rambut anda.

4. Pilihlah perapi yg mengandungi protein keratin. Kandungan ini boleh membantu mengembalikan khasiat rambut yg hilang akibat dandanan.

5. Jangan mengeringkan rambut dengan menggosok-gosokkan rambut pada tuala. Gosokkan ini akan menjadikan kutikel rambut kasar. Tarik rambut ke belakang, perahkan air yg berlebihan pada rambut dan kemudian balut kepala dengan tuala. Biarkan seberapa lama yg boleh. Kemudian sikat dengan menggunakan sikat bergigi jarang untuk menghurai rambut yg kusut.

6. Rambut kurang menyerap klorin atau air masin jika anda membasahkan rambut dengan air biasa terlebih dahulu sebelum berenang.

Selain itu, minum air secukupnya akan membuatkan rambut anda lembut dan berkilauan.

Sumber vitamin A, B, C dan zat besi amat baik untuk rambut. Vitamin A akan menjaga kulit rambut, vitamin B & C berfungsi melancarkan peredaran darah dan pertumbuhan rambut. Zat besi pula akan membawa oksigen secukupnya untuk rambut.

Protein juga penting untuk pertumbuhan rambut yg lebih cepat dan menjadikan rambut lebih kuat. Pengambilan protein yg cukup dapat mengelakkan hujung rambut dari bercabang!


Anda sedang tercari-cari suplemen untuk rambut atau rangkaian produk penjagaan rambut dari Shaklee?

Hubungi saya untuk konsultasi percuma & tawaran harga istimewa.


Untuk Info dan Order:

Shafini Zain
Shaklee Independent Distributor [ID: 881194]
SMS/Whatsapp: 017- 915 1121

 
© Sihat Cergas Cantik All Rights Reserved